zaterdag 7 september 2013

Gebrek aan motivatie

Sinds de fantastische ervaring van de 4daagse van Nijmegen had ik geen enkele motivatie om nog iets te schrijven voor de blog. Na het beëindigen van deze fantastische happening was ik helemaal leeg. Totaal geen inspiratie, hoewel ik overstroomde van alle energie die het volbrengen van de 4daagse me opleverde.
Trainen viel me zwaar. Alle vormen van beweging leken veel moeite te kosten. Spinning was de enige training die leuk bleef. Naast de lusteloosheid had ik nog voortdurend last van mijn linkerschouder. De kwetsuur die ik opliep bij het Volksfest in Laar wilde maar niet helen. En verergerde zelfs op de laatste dag van de 4daagse. Hierdoor kon ik ook minder gericht trainen dan ik eigenlijk bedacht had.
Om mijn conditie te testen heb ik in de weken voorafgaand aan de Strongmanrun 2 keer een hele zware training uitgevoerd. De ene keer heb ik ongeveer 16 km hard gelopen. Met in het begin van die training heuveltraining en diverse krachtoefeningen. Daarna nam ik ieder hek en obstakel als een hindernistraining mee. Helemaal uitgewoond kwam ik thuis. Maar ik had wel het gevoel dat ik de Run zou kunnen uitlopen. Een week later heb ik als 'warming up' eerst een uurtje Cardio gedaan en daarna nog 12 km hardlopen naar huis. Ook dit keer helemaal leeg, maar wel voldaan over de conditie.
De laatste twee weken voor de FFSR heb ik niet extreem veel meer gedaan. Ria en ik zijn nog een weekje naar Engeland geweest om Vera weg te brengen en daarnaast vakantie te vieren. In Engeland hebben we 1 (een) keer een wat langere afstand gewandeld. In een prachtige omgeving van rivier, heuvels en bossen. In de week voorafgaande aan de Strongmanrun heb ik nog wel gelopen en Spinningles gegeven. Het lopen in een lekker rustig tempo, de lessen waren wel fanatiek.
Al met al is de voorbereiding niet gegaan zoals ik het gepland had vooraf, maar ik ben wel tevreden met het niveau van mijn conditie. Ik weet dat ik niet mee zal doen voor de hoofdprijs, niet als eerste over de finish zal gaan. Maar voor mij zal finishen al de hoofdprijs zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten